Вчителям, батькам,
учням
Вхід на сайт
Гість

Повідомлення:

Група:
Гості
Час:00:30

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Переклад сайту
Выбрать язык / Choose language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
...
Пошук
Готуємось до ЗНО
Наша кнопка
 Вчителям, батькам, учням… .

Код кнопки:

Сайт на карті
Locations of visitors to this page
Календар
«  Травень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Цей день в історії
Міні чат
Енциклопедії
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Опитування

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Субота, 28.12.2024, 00:30
Головна » 2011 » Травень » 21 » Школи завершили проведення підсумкових контрольних робіт чи будуть висновки
23:25
Школи завершили проведення підсумкових контрольних робіт чи будуть висновки

Чи може Міністерство освіти і науки досягти мети, провівши підсумкові контрольні роботи в загальноосвітніх навчальних закладах? Експерти вважають, що це неможливо

Міністерство освіти і науки України своїм наказом від 16 лютого поточного року за №141 "Про проведення підсумкових контрольних робіт" зобов’язало провести у період з 10 по 20 травня 2011 року підсумкові контрольні роботи у 5‑8 класах загальноосвітніх навчальних закладів з української мови, математики, історії України, іноземної мови та російської мови у школах з російською мовою навчання.

Мета цього розпорядчого документу визначена в констатуючий частині наказу: "На виконання Закону України "Про загальну середню освіту" та з метою якісної підготовки проекту Державного стандарту базової загальної середньої освіти".

Ця мета також підсилена й у п. 2.4 розпорядчого документу: "до 20. 06. 2011 р. організувати опрацювання зведених результатів підсумкових контрольних робіт, враховувати їх при розробленні нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти".

Таким чином, міністерство, запроваджуючи таку масштабну форму оцінювання навчальних досягнень учнів, ставило за мету покласти результати виконання підсумкових контрольних робіт для розробки нового загальнодержавного освітнього стандарту на 10 років уперед.

Нагадаємо, що Державний стандарт загальної середньої освіти є зведенням норм і положень, що визначають державні вимоги до освіченості учнів і випускників основної і старшої школи України та гарантії держави у їх досягненні.

Окрім Базового навчального плану, держстандарт мусить мати й характеристику змісту освіти та обов’язкові результати навчання.

Іншими словами, стандарт має описувати – які знання, уміння та навички чи навчальні компетентності мусять бути засвоєні всіма без винятку учнями нашої країни.

Гучну та неоднозначну справу щодо підсумкових робіт нарешті завершено, а до шкіл надійшли форми звіту про результати їх виконання.

З одного боку форма звіту проста та зрозуміла, що не може не радувати: школам необхідно вказати кількість учнів, які виконували підсумкові контрольні роботи по класам і тип школи (загальноосвітня чи профільна) та регіон (місто чи село), а також навести відсоток учнів, які впорались із завданнями на певному рівні навчальних досягнень.

З іншого боку, співвідносячи поставлену мету міністерства з одержаним результатом виконання підсумкових контрольних робіт у школах, можна майже стовідсотково затверджувати, що проведені контрольні роботи аж ніяк не сприятимуть розробці нового стандарту освіти.

Якщо розробники освітнього стандарту дійсно жадають одержати якісний змістовний документ – новий держстандарт, який, до речі, має визначати мету, завдання, а головне, зміст майбутньої освіти України, то вони зобов’язані опрацювати більш ґрунтовні данні: як учні впорались із кожним тематичним завданням контрольної роботи, які конкретні елементи знань, умінь, навичок і розвитку пред’явили учні, які навчальні теми засвоєні на високих, а які на більш низьких рівнях тощо.

Окрім того, нагадаємо, що тексти підсумкових контрольних робіт учні знали заздалегідь, завдання мали обмежену кількість варіантів, а також припустимо певний відсоток "підкручування" результатів виконання завдань у школах, районах і областях.

Не поринаючи в тонкощі педагогічної текстології та математичної статистики, можна сміливо ставити запитання: якщо за результатами виконання підсумкових контрольних робіт і сотня геніїв не спроможна розробити новий державний стандарт освіти, то взагалі навіщо були міністерські накази, листи, багаточисельні наради, друкування та розповсюдження збірників завдань і десять навчальних днів для виконання контрольних робіт учнями в усіх школах України?

За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 20.05.2011

Переглядів: 1232 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2024


Счетчик PR-CY.Rank Рейтинг@Mail.ru Яндекс.Метрика Каталог MyList.com.ua Настоящий ПР petschool.at.ua Цена petschool.at.ua petschool.at.ua Alexa/PR Траст petschool.at.ua