В Інституті інноваційних технологій і змісту освіти надано
роз’яснення щодо методології проведення моніторингу якості
загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій
та основній школі, що відбудеться у жовтні 2013 року.
Як відомо, проведення моніторингу ініційовано
Міністерством освіти та за визначенням ідеологів має на меті оцінювання
стану системи освіти та отримання об’єктивної інформації про
якість освіти у початковій та основній школі.
Цього року моніторинг здійснюватиметься у 5-х та 10-х класах
загальноосвітніх навчальних закладів з предметів інваріантної складової
типових навчальних планів.
У методичних
рекомендаціях з проведення моніторингу якості освіти за
результатами навчання учнів у початковій та основній школі, що
розроблені Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти
визначено, що моніторинг здійснюватиметься за допомогою контрольних
робіт учнів.
Моніторинг буде проведений за спеціальними збірниками завдань. Збірники
завдань з кожного навчального предмета складаються з 10 варіантів
тестів, які розроблені відповідно до вимог чинних навчальних програм і
відрізняються складністю, структурою та формою. На виконання тестів з
кожного предмета буде відведено 45 хвилин.
Міністерством освіти вже визначено графік проведення контрольних робіт,
що мають написати учні 5-х та 10-х класів в рамках проведення
моніторингу.
Зокрема, учні 5-х класів писатимуть моніторингові тести з 5-ти
навчальних предметів: математика (14.10); українська мова (16.10); я і
Україна (громадянська освіта), основи здоров’я –
комбінований тест (18.10); іноземна мова (22.10); російська мова
(24.10).
Учням 10-х класів доведеться написати 10 контрольних робіт за наступним
графіком: українська мова (14.10); алгебра (15.10); біологія (16.10);
іноземна мова (17.10); хімія (18.10); історія України / всесвітня
історія (21.10); геометрія (22.10); географія (23.10); фізика (24.10);
технології (25.10).
З метою організованого проведення моніторингу адміністраціям шкіл
рекомендовано перебудувати навчально-виховний процес у зазначені дні
таким чином, щоб провести моніторинг з певного навчального предмета.
Перед початком кожного уроку, на якому буде проводитися моніторинг,
учні повинні дати відповіді на запитання анкети, розміщеної у бланку
відповідей з відповідного навчального предмета. Час для заповнення
анкет не враховується до 45 хвилин, відведених учням для виконання
тесту.
Варіанти тестів для виконання їх учнями будуть оголошені о 12.00
напередодні дня, визначеного графіком проведення моніторингу. Якщо
моніторинг проводитиметься у понеділок – варіанти будуть
оголошені в останній перед цим робочий день (п’ятницю).
Кожен учень виконуватиме один з чотирьох оголошених варіантів тесту і
для виконання роботи використовує бланк відповідей із збірника завдань.
У день проведення моніторингу правильні відповіді до завдань тестів з
відповідних навчальних предметів о 14.00 - будуть розміщені в Інтернеті.
Перевірка тестів здійснюватиметься вчителями у день проведення
моніторингу. Після чого бланки відповідей усіх учнів із заповненими
анкетами вчителя й учня будуть передаватися керівникам загальноосвітніх
навчальних закладів, які зберігатимуть їх до відправлення до відділу
освіти і науки районних (міських) державних адміністрацій.
Оцінювання робіт буде здійснюватися за рівнями навчальних досягнень
учнів відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій до кожного
навчального предмета, зміст яких відображено в пояснювальних записках
до кожного збірника завдань.
Науковий аналіз та узагальнення результатів моніторингу по кожному
класу і навчальному предмету здійснюватиме Інститут інноваційних
технологій і змісту освіти разом з Національною академією педагогічних
наук України.
За матеріалами: Освіта.ua
|